英検2級ライティング 04 ゲーマーの数は、将来もっと増えるのか?

英検2級ライティング 04 ゲーマーは増えるのか?

ゲームを取り巻く背景:

以下、昨日の「ゲームは子供たちにとって良いか?」の記事から、「 ポジティヴ派の観点 」と「反対派の観点」を抜粋しましたので、まず軽く目を通しながら、自分なりの「観点」と「その根拠」を考えてみましょう。

ポジティヴ派の観点

「Top Benefits of Esports for Kids」の記事には、以下の観点が示されています。

🧡 Teamwork skills(チームワークのスキル):

Educators around the country are starting to take notice of the collaborative potential of gaming. (全国の教育者は、ゲームのコラボレーションの可能性に注目し始めています。)

💛 College scholarship opportunities(大学の奨学金を得る機会):

Not only are there 175 colleges that have varsity e-sports programs, kids can actually earn a degree in e-sports.(さまざまなeスポーツプログラムを持っている175の大学があるだけでなく、子供たちは実際にeスポーツの学位を取得することができます)

💚 Increased coordination and dexterity(調整と器用さの向上): 

Playing in e-sports leagues can increase manual dexterity, undoubtedly a plus in our digital age.(eスポーツリーグでプレーすることで、手先の器用さが増し、デジタル時代では間違いなくプラスになります)

💙 Lucrative career paths儲かるキャリア・パス):

By playing computer games, kids gain a valuable understanding of how to design and potentially market new products—something major companies like EA, Nintendo, and Microsoft. (子供たちはコンピューターゲームをプレイすることで、EA、任天堂、マイクロソフトなどの大手企業の新製品を設計し、潜在的に販売する方法について貴重な理解得ることができます。)

💜 Improved brain function(脳機能の改善):

Some research shows the beneficial potential of gaming on specific areas of the brain and its potential to sharpen problem-solving skills. (一部の研究では、脳の特定の領域でのゲームの有益な可能性と、問題解決スキル磨く可能性が示されています)

反対派の観点

「Media Smarts」では、以下の懸念点が指摘されています。

🧡 Excessive Playing(過度のプレイ):

International studies have shown that between seven and 11 per cent of gamers show some symptoms associated with addiction.(国際的な研究によると、ゲーマーの7〜11%が依存症に関連するいくつかの症状を示しています)

💛 The potential negative effects on physical health(身体の健康に対する潜在的な悪影響):

If a child spends long periods of time playing video games, it may come at the expense of more active pastimes.(子供がビデオゲームを長時間プレイする場合、(身体的に)アクティヴな時間を犠牲にしている(体を動かさない)ということになります)

💚 Violence(暴力):

They may become more aggressive and fearful if they are exposed to high levels of violence in video games.(ビデオゲームで高レベルの暴力にさらされると、攻撃的で恐ろしい性格になる可能性があります)

予想問題とサンプル解答

Some people say that video games have the negative effect of making children violent, while the economic benefits of the game industry are enormous. Do you think the number of gamers will increase in the future?

ビデオゲームによって子供が暴力的になるという悪影響がある、という人がいますが、ゲーム産業の経済効果は莫大です。将来、ゲーマーの数はもっと増えると思いますか?

Points: Education/ Health/ Economy

ポイント:教育、健康、経済

賛成:「ゲーマー増える派」のサンプル解答(107語)

お題: Some people say that video games have the negative effect of making children violent, while the economic benefits of the game industry are enormous. Do you think the number of gamers will increase in the future?

ポイント: Education/ Economy

It’s true that games are having a negative impact on some kids, but I think the number of gamers will increase dramatically in the future for the following two reasons.

一部の子供たちにゲームが悪影響を与えているのは事実ですが、以下の2つの理由により、ゲーマーの数は今後飛躍的に増えると思います。

First, the development of educational video games is remarkable, and in terms of “remembering”, I think games are more fun and efficient than general school lessons. 

1つ目は、教育的なビデオゲームの開発が著しく、「覚える」という側面におていは、一般的な学校の授業より、ゲームの方が楽しいうえに効率的だと思います。

Moreover, given the economic benefits of video games, more companies will be developing their products. Accordingly, not only will the employment opportunities for game developers increase, but sales of schools and teaching materials for game development will also increase.

さらに、ビデオゲームの経済効果を考えると、より多くの企業が商品開発を進めるでしょう。それに伴い、ゲーム開発者の雇用機会がふえるだけでなく、ゲーム開発のためのスクールや教材売り上げを伸ばすと思います。

For the above reasons, I think the number of gamers will increase.

上記の理由により、ゲーマーは増えると思います。

賛成派の全文と音源

It’s true that games are having a negative impact on some kids, but I think the number of gamers will increase dramatically in the future for the following two reasons.

First, the development of educational video games is remarkable, and in terms of “remembering”, I think games are more fun and efficient than general school lessons. 

Moreover, given the economic benefits of video games, more companies will be developing their products. Accordingly, not only will the employment opportunities for game developers increase, but sales of schools and teaching materials for game development will also increase.

For the above reasons, I think the number of gamers will increase.

反対:「ゲーマー増えない派」のサンプル解答(105語)

お題: Some people say that video games have the negative effect of making children violent, while the economic benefits of the game industry are enormous. Do you think the number of gamers will increase in the future?

ポイント: Health/ Education

Even though e-sports has been recognized as one of the Olympic games, I don’t think the number of gamers will increase that much for the following two reasons.

Eスポーツがオリンピック競技の1つに認定されたとはいえ、以下2つの理由により、ゲーマーの数はそれほど増えないと思います。

First, the addictive nature of video games has a significant negative impact on health. As health consciousness grows, not many people want to play games that are unhealthy.

まず、ビデオゲームは中毒性があるので、健康に重大な悪影響を及ぼします。健康志向が高まる中、不健康なゲームをしたいと思う人はそれほど多くはないでしょう。

Moreover, it is clear that playing games will reduce study time, so with the exception of some students, I think the number of gamers will remain at the same level as the current situation.

しかも、ゲームをすることで勉強時間が削られるのは明らかなので、一部の学生を除いては、ゲーマーの数は現状と同じ程度にとどまると思います。

For the above reasons, I don’t think the number of gamers will increase that much.

上記の理由により、ゲーマーの数はそれほどは増えないと思います。

反対派の全文と音源

Even though e-sports has been certified as one of the Olympic games, I don’t think the number of gamers will increase that much for the following two reasons.

First, the addictive nature of video games has a significant negative impact on health. As health consciousness grows, not many people want to play games that are unhealthy.

Moreover, it is clear that playing games will reduce study time, so with the exception of some students, I think the number of gamers will remain at the same level as the current situation.

For the above reasons, I don’t think the number of gamers will increase that much.

まとめ

実際の試験でも使ってみたい表現がみつかりましたか?

英検ライティング対策をしていると、文法や語彙が気になりすぎて、ペンが止まってしまう人も多いようですが、何よりも意識すべき点は、「相手に伝わればいい」と思って取り組む気持ちです。

「結局何がいいたいか」と考えながら書くと、例えば、「ゲームは儲かる」って言いたいな。そしたら、profitable か。のように、キーワードとなる形容詞が見つかったりします。

文法も語彙のスペルもカンペキ! というのが理想的ですが、それをあまり意識しすぎると、英検ライティングの練習が「重たい」作業になってしまいますので、まずは「何を言いたいか」にフォーカスして取り組んでみましょう。

そして、分からないときは、どんどんググってOKですよ!

おすすめ記事